www.ludwigsmusik.se
  1. Vad kostar frakten?
    Vi skickar alla varor med Schenker eller Posten.
    Fraktkostnaden framgår direkt när du klickar på "Köp".

  2. Hur lång leveranstid är det?
    Leveranstiden är vanligtvis 2-3 dagar.

    Tyvärr tar varorna ibland slut i vårat lager. Leveranstiden beror då på hur snabbt vi kan ta hem dem från våra leverantörer. Om leveranstiden beräknas ta längre tid än en vecka kontaktar vi dig vanligtvis per e-mail.

  3. Hur skickas mitt paket och var hämtar jag det?
    För nuvarande erbjuder vi dessa fraktalternativ:
    Schenker. Du hämtar paketet hos närmaste Schenker ombud. Posten. Mindre paket och brev skickar vi med post.

        4. Kan ni förlänga tiden som mitt paket ligger hos Schenker/Posten?
           Nej, det kan vi tyvärr inte göra.

        5. Kan jag returnera min order?
        Om det är fel på din produkt eller du har fått fel produkt:
        Kontakta oss via e-post eller telefon för instruktioner!
        Skicka aldrig tillbaks någon vara det är fel på utan att kontakta oss.  

        6. Har jag några garantier när jag handlar av er?
        Ja, på alla varor har du ett års garanti.

    7. Sitter det strängar på alla stränginstrument ni säljer?
     Ja, alla instrument är färdigsträngade vid leverans, dock inte stämda.

        8. Mitt paket var skadat när jag hämtade ut det från Schenker/Posten, vad gör jag?
        Undersök direkt om själva produkten också är skadad. Om den är det måste du inom 7 dagar göra en skadeanmälan till Schenker/Posten, där du hämtade ut paketet. Det är Schenker/Posten som har fullt ansvar för paketen som vi skickar och alla reklamationer behandlas utav dem.